pondělí 16. února 2015

RUMMIE

Guru přes textil, sítotisk, digitální, transferový a plotrový tisk je rozhodně starej dobrej známej Marek Soldán alias RUMMIE. Skrze potisk textilu s ním také spolupracujeme. Nyní vám ale představíme jeho brand Rummie. Když si někdo sám tvoří své vlastní výrobky, jeho práce je i zároveň koníčkem, bývá to ta nejzodpovědnější osoba, na kterou se ohledně triček a potisku, obrátit. A když má značka svojí minulost a příběh, má to všechno hned větší smysl. A protože co stojí za názvem a visuálem spousty značek, ani kolikrát nikdo neví, seznamte se nyní s myšlenkou jeho značky RUMMIE:

Za RUMMIE.CZ
Rumdirection Capitain: Marek Soldán
Rumideas Capitain . Matěj Chmelař 





Název naší značky vychází ze slangového výrazu „RUMMIES“ (kořalové).
 Stejnojmenný román sepsala v 18. století jedna méně známa spisovatelka.
I Peter Benchley se nechal inspirovat tímto chutným nápojem a poukázal na problém, který za sebou zanechává jakákoli nadměrná konzumace alkoholu. A v roce 1989 vydal román, který se honosí tímto názvem také, Rummies.
Rum, neboli nápoj, který změnil světové dějiny, se jako produkt destilace zkvašeného cukru a melasy poprvé objevil v 17. století na Barbadosu pod příhodným jménem rumbullion, které v mluvě britského venkova znamenalo „vřavu“. Rum se stal bezděčně „mazivem otroctví“, Evropané platili za africké otroky rumem z Karibiku, otroci pěstovali na karibských plantážích cukrovou třtinu a z ní získaná melasa se prodávala Yankeeům, kteří z ní pálili rum a vozili ho přes moře. Rum se dal snadno převážet a nekazil se, a právě proto se stal nejoblíbenějším nápojem námořníků a korzárů. Proto se také říká, že rum „udržel britské námořnictvo na vodě tři sta let“.
Ve Spojených Státech se začal v největší míře rozmáhat dovoz rumu z oblastí Karibiku, ze Střední Ameriky a ze severních státu Jižní Ameriky v 18. století. Tuto dobu lze označit za takový "rumový boom".
Důsledek tohoto faktu byl, že veřejnost začala masově propadat alkoholové závislosti. Pro tyto kladně smýšlející lidi k popíjení rumu si široká střízlivá veřejnost vymyslela slangový výraz RUMMIES. Lze tedy říci, že všichni lidé, ať už Evropani, Američani, Australani či Asiati, holdující rumu, se dají označit pojmem rummies, tedy kořalové.
Jelikož jsme pozitivně smýšlející lidé, chápeme, že bloudit ve tmě alkoholového opojení nejde věčně. Každá zbloudilá duše potřebuje občas „tak, jako námořníci na palubě trouchnivějícího korábu, spatřit v dálce světlo majáku“, který dává naději jak zbloudilým námořníkům, tak i notorickým pijanům. Proto značce Rummie vévodí majestátný maják, jako světlo v temných dobách každého člověka.

Příště se podíváme, jak se takový potisk vyrábí.