čtvrtek 24. září 2015

EX-ending - part 1

Zákazník má ve většině případů již název firmy vymyšlený, a tak si nechá zhotovit jen logo a piktogram. Jsou samozřejmě i situace, kdy má o názvu dle oboru podnikání představu, ale neví, co vybrat, aby to bylo stručné, jasné, zapamatovatelné, hezké, praktické atd. Již jsme se touto problematikou zabývali a co si budeme povídat, není to jednoduchý úkol. Vymyslet totiž v dnešní době originální název s originální a použitelnou vizualizací, je prostě oříšek.
Nešlo si ale nevšimnout, že někteří podnikatelé nebo reklamní agentury, tento oříšek rozlouskávají docela snadno. Prostě vezmete slovo, ať už české nebo cizí a nakonec jednoduše přidáte koncovku-EX. A je hotovo, netřeba se s tím trápit několik dní nebo měsíců. A hned jste originální a navíc to zní světově.
Rozmach takovýchto -EX názvů byl započat revolucí v roce 89, kdy se otevřely hranice a světovost byla nasnadě pro kohokoliv. Není to tedy žádná novinka pro lidi, kteří se v tomto reklamním oboru pohybují. Ale když se v dnešní době rozhlédne i nezainteresovaný člověk, kam až ta -EX originalita (debilita) dospěla, nestačí se divit, k jakým kuriozitám to dospělo.
A slova, které už jsou s koncovkou -EX zabrané, další adepti přetvářejí jednoduše koncovkou -AX nebo OX.
V této galerii se můžete podívat na první várků fotek -EX názvů :D

CITRONEX, DAREX, FRITEX, FOTEX, KLIMATEX, KOVOTEX, KRBEX, LANEX, PLASTEX, RAINTEX